Marc O’Polo tar premiumkoncept till Sverige

Svenskbördiga casualjätten Marc O’Polo gillar vårt land. De följer nu upp nya och nyrenoverade butiker runtom i Sverige med att låta den egna butiken på NK i Stockholm bli den andra i världen att ta sig an ett nytt butikskoncept, som bara rymmer märkets bästa plagg.
– Sverige är väldigt viktigt för oss. Det är därifrån våra rötter kommer och det går bra för oss där, men vi ser fortfarande stora möjligheter att utvecklas, säger designchefen Andreas Baumgärtner till kingmagazine.se.
Vilka plagg ska våra läsare hålla extra utkik efter i den nya butiken?- Den kollektion som hänger där är avslappnad, casual och har en känsla av frihet i sig, men med detaljer från både sport- och workwearplagg. En outfit jag tror många kan ta till sig är en indigoblå jerseyskjorta och chinos i slim fit-modell tillsammans med en modern arméjacka, avslutar Baumgärtner.
Efter Marc O’Polo-butiken i Köln blir den 72 kvadratmeter stora på NK i Stockholm först med det nya butikskonceptet. Senare i vår släpps även en svensk webshop.