Mexx storsatsar i Sverige

Nu tar den holländska butikskedjan Mexx upp kampen med konkurrenterna. Den nya, 600 kvadratmeter stora, konceptbutiken i Gallerian i Stockholm är ruff och fylld av sliten vintage.– Vi vill att den här butiken ska andas storstad, men samtidigt kännas personlig, säger den internationelle marknadschefen Knut Burgdorf.

Stockholmsbutiken blir den sjätte Mexxbutiken i världen, och den första i Norden, som visar kedjans nya Metropolitan Casual Lifestyle-stil. Inspirationen kommer från världens alla storstäder och butiken säljer både herr-, dam- och barnkläder.
– Intresset för och kunskapen om mode är stort i Skandinavien och därför valde vi att tidigt lansera det nya butikskonceptet i just Stockholm. Sverige och de övriga nordiska länderna är viktiga marknader för Mexx. Våra kunder inspireras av livet i storstäderna och då måste också våra produkter och butiker andas storstad. Samtidigt ska det nya butikskonceptet kännas personligt och sätta kunden i första hand, säger Knut Burgdorf, internationell marknadschef på Mexx.
Bästa köpen i den nya butiken är avskalade stickade plagg, en ny svart kostym och flera mycket prisvärda ytterplagg. Fler nya Mexxbutiker väntas slå upp portarna nästa år.
