Mexx storsatsar i Sverige

Nu tar den holländska butikskedjan Mexx upp kampen med konkurrenterna. Den nya, 600 kvadratmeter stora, konceptbutiken i Gallerian i Stockholm är ruff och fylld av sliten vintage.– Vi vill att den här butiken ska andas storstad, men samtidigt kännas personlig, säger den internationelle marknadschefen Knut Burgdorf.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2010-12-29 15:35  |  Lästid: < 1 minut
Bild 425132

Stockholmsbutiken blir den sjätte Mexxbutiken i världen, och den första i Norden, som visar kedjans nya Metropolitan Casual Lifestyle-stil. Inspirationen kommer från världens alla storstäder och butiken säljer både herr-, dam- och barnkläder.

– Intresset för och kunskapen om mode är stort i Skandinavien och därför valde vi att tidigt lansera det nya butikskonceptet i just Stockholm. Sverige och de övriga nordiska länderna är viktiga marknader för Mexx. Våra kunder inspireras av livet i storstäderna och då måste också våra produkter och butiker andas storstad. Samtidigt ska det nya butikskonceptet kännas personligt och sätta kunden i första hand, säger Knut Burgdorf, internationell marknadschef på Mexx.

Bästa köpen i den nya butiken är avskalade stickade plagg, en ny svart kostym och flera mycket prisvärda ytterplagg. Fler nya Mexxbutiker väntas slå upp portarna nästa år.

Bild 425133
Herravdelningen i nya Mexxbutiken i Gallerian på Hamngatan i Stockholm.
Dela på Facebook
Tweeta