Modekontakt på tredje planet

Redaktionen  |  Publicerad 2007-09-27 05:09  |  Lästid: < 1 minut
Bild 428241
Skiss av nya PUB03.
Till nästa julhandel är det tänkt att varuhuset PUB:s transformation från pensionärshäng till livsstilsvaruhus ska vara total. Men redan idag är det dags för PUB 03 att slå upp dörrarna. Namnet 03 står för tredje våningen – ett våningsplan som rymmer bland annat butikerna LeShop, Fåfäng, Aplace (som drivs av +46-gänget), 59 Vintage Store, Sally-Ann, Wesc (som tänker sälja hörlurar och vintagekläder) samt konstgalleriet Operatingplace . Dessutom kommer PUB i samarbete med turistorganisationen Visit Britain att presentera ett gäng utvalda London-designers, som har det gemensamt att de är relativt oetablerade och representerar den spirande modescen som lever kring Brick Lane i östra London. Den avdelningen heter Made in London och har dessutom förärats en egen hemsida.
– Vårt mål är att vara ett av Europas tio bästa livsstilsvaruhus när vi är klara. Vi jämför oss med Colette och Corso Como – inte med svenska varuhus, berättar varuhuschefen Tommy Johansson.
Varuhusets målgrupp sägs vara en urban person mellan 20-30 som lever för mode, musik och kultur. Om den målgruppen är tillräckligt stor för att göda ett jättehus som PUB återstår att se.
Bild 428242
10000 BPM är ett av de märken som ingår i satsningen på London-mode. Deras grej är färgglada t-shirt-tryck i sann hipsteranda.
Bild 428243
Carolyn Massey är också en av de designers som bidrar till Made In London-delen, med sina romantiska plagg.

Av: Text: Erik Gripenholm

Dela på Facebook
Tweeta