Nu har strumpsuccén öppnat eget

 

Johan Magnusson  |  Publicerad 2010-08-30 14:09  |  Lästid: 2 minuter
Bild 425457
Den nya butikens storlek är inte mycket att skriva hem om – det är snarare ett hål i väggen än en modebutik – men Mikael Söderlindh och Viktor Tell bakom märket är nöjda.
– Det har varit ett hårt jobb, men vi har fått den som vi vill ha den, och kommer fortsätta utforska vad man kan göra med lokalen i form av olika installationer och annan konst, säger Söderlindh.
Bild 425458
Rolig anekdot: Trådarna som tillverkar strumporna återfinns i rullar i den nya butiken. 
Bild 425459
Strumphyllan – den nya jeanshyllan.
Hela den nya kollektionen, som är den tredje i ordningen, säljs i butiken, bland annat nyheterna kashmirstrumporna, tubsockorna och de miljövänliga modellerna gjorda i en blandning av hampa och återvunnen bomull (se: bild nedan).
Bild 425460
Klimatsmarta strumpor från Happy Socks.
Sedan starten för två år sedan har Mikael Söderlindh och Viktor Tells märke Happy Socks ökat sin omsättning med 130 procent och finns nu i 40 länder. Närmast planeras fler butiksöppningar i bland annat Paris, London och New York, och inte mindre än tre nya samarbetskollektioner inom det närmaste halvåret.
Bild 425461
Happy Socks PR-chef Malkiel Berry ger ett exempel på hur du kan bära upp dina färgglada strumpor.
 
Dela på Facebook
Tweeta