Nytt svenskt skomärke

Redaktionen  |  Publicerad 2007-05-09 05:42  |  Lästid: < 1 minut
Bild 428380
Överst: Hot Rod. Undre vänster: Damien Chukka. Höger: Jay Mid.
Rokin är inget mindre än ett svenskt och storsatsande nytt skomärke. När märket lanseras till hösten sker det i tio länder samtidigt, och i kollektionen finns hela 66 olika modeller. Grundaren Christoffer Brattin har de senaste 5 åren varit ansvarig designer för herrskorna på Tommy Hilfiger Footwear Europa.
– Jag startade Rokin eftersom jag upplevde att det fanns ett behov av kvalitativa skor till ett schysst pris för den unga urbana mannen. Jag ville göra en bred kollektion med både sport-, casual- och dressade skor, berättar Christoffer.
Och visst är kollektionen bred, lite väl bred kanske. Eller är det bara vi på King som inte vill ha skrynkliga loafers med nitar? Nä, satsa hellre på Hot Rod eller sneakern Jay Mid i grått. Priser från 1000 kr.   

Av: Text: Erik Gripenholm

Dela på Facebook
Tweeta