Peak Performance-grundare lanserar ski-koncept


Initialt kommer den första serien att säljas på www.snoot.se. Pris, 7 000-8 000 kronor.
PEAK PERFORMANCE GRUNDAREN PETER BLOM ÄR TILLBAKA. Nylanserade etiketten Snoot startar med en liten kollektion jackor om 100 exemplar – men har amibitonen att bli ett globalt livsstilsvarumärke.
– Jag har respekt för att kommer att ta tid att bygga upp Snoot, exempelvis så omsatte Peak Performance en miljon det första året, tre miljoner år två och fem miljoner det tredje året men målsättningen är att göra det globalt, säger vd och grundare Peter Blom.
Konceptet kallar han teknisk leisurewear, ytterplagg som ska användas i stan eller på landet.
– Vår målgrupp är en äldre kille som är 30 år och uppåt som vill ha välgjorda och klassiska produkter. Alla jackor är gjorda så att de är tillräckligt långa att de täcker en kavaj.
Vad tar du med dig från Peak Performance?
– Främst teknikkunnandet. Jackorna är dyra men andningen och ventilerandet funkar som det ska, för oss är det viktigt att jackan fungerar i många förhållanden under en väldigt lång tid. Senare kommer även skjortor och tröjor samt en damlinje att adderas till koncepetet.
Den första jackmodellen heter 24/7, varför?
– Du ska kunna använda den dygnet runt hela veckan. Min fästmö trodde att den var döpt efter min dotters födelsedag, eftersom hon faktiskt fyller år då men så är inte fallet (skratt).

