Petter släpper smarta och urbana hörlurar

Kampen om hur och i vilken form vi lyssnar på vår musik hårdnar. Nu kommer livsstilsmärket Urbanista med sin första kollektion hörlurar och tar in en välkänd artist som delägare.

Tidigare har Urbanista tagit fram bland annat ihopfällbara cyklar och gjort en upphottad version av den gamla hederliga dramatenvagnen. Designen på Urbanistas hörlurar är avsedda att fungera som stilfulla accessoarer och riktar sig som tidigare till den moderna storstadsmänniskan (eller den som identifierar sig med denne) som söker smarta lösningar i sin vardag.
– Urbanista är ett unikt företag och varumärke som istället för att ta fram en produkt och sälja till så många som möjligt, identifierar en målgrupp som de utvecklar ett brett produktutbud för. Att för mig identifieras med ett varumärke som producerar hörlurar ställer egna höga krav på kvalitet och design. Lyckligtvis har Urbanista utvecklat en serie hörlurar med en tydlig egen, snygg och funktionell design och med ett fantastiskt bra ljud – detta till ett pris som är ytterst konkurrenskraftigt. Jag kunde enkelt identifiera mig med dem och deras produkter, säger artisten och delägaren Petter.
![]() |
I september kommer modellerna Gothenburg, Copenhagen, London och Los Angeles ut i olika färger hos bland annat Designtorget och Netonnet. Pris mellan 395 och 695. |