Pour säljer – och satsar stort

Redaktionen  |  Publicerad 2008-01-02 08:46  |  Lästid: < 1 minut
Bild 427996
Från Pours höstkollektion 2007.
Den svenska modeindustrin är fortsatt het. Ett tecken på detta är att märket Pour nu sålts till börsnoterade Heart of Brands. Motivet till försäljningen var att få ökade resurser att öppna egna butiker och ”ta kommandot över sin egen distribution”.
– Sedan starten 2001 har vi haft ambitionen att skapa ett nytt livsstilskoncept med en klassisk, svart look, detta är perfekt timing för oss.Vi har väntat länge på att kunna gå vidare med Pour och med Heart of Brands i ryggen får vi den möjligheten säger grundaren Robert Berggren, som fortsätter som creative director efter försäljningen.
Det första ledet i satsningen är fyra konceptbutiker i Skandinavien, som öppnas till hösten. Dessutom kommer man utöka befintliga samarbeten.
– Våra internationella samarbetspartners har visat intresse för att öppna Pour-butiker. Inom de närmaste 24 månaderna kommer Pour att öppna butiker i London, New York, Los Angeles och Moskva, avslöjar Magnus Senke, affärsutvecklare på Heart of Brands – som planerar att utöka sin varumärkesportfölj med fler modemärken.

Av: Text: Erik Gripenholm

Dela på Facebook
Tweeta