Pubs ”Superbloggare”

Redaktionen |
Publicerad 2007-06-12 08:38 |
Lästid: < 1 minut

PUB+ Nina Persson = sant.
Varuhuset PUB är under förändring, och i sin strävan efter att bli ett livsstilsvaruhus av internationell klass tänker de använda kreativa kändisar. PUB själva kallar de för ”bloggare” eller ”superbloggare”. Deras uppgifter blir allt från att välja musik, välja ut och lyfta fram kollektioner, blogga, styla skyltfönster, ordna med scenografi och i vissa fall även påverka inköp. Först ut är Nina Persson (känd från the Cardigans), som ska sätta sin prägel på PUB:s våningsplan 03.
– Jag har inget förflutet i modevärlden, vilket känns som en bra merit. Jag är road av mode men också provocerad av den likriktade andan i branschen och konsumtionshetsen.
Framtida ”bloggare” kan vara allt från artister till regissörer och tidningsredaktioner. Våningsplanet 03 öppnar i September och kommer bjuda på en mix av unga märken och second hand.
Av: Text. Erik Gripenholm