Salong Betong-Danne i Whiskymärkets nya kampanj

Whiskymärket Highland Park presenterar kampanjen Modern Day Viking Soul med Salong Betong-grundaren Daniel Beijner och stjärnkocken Robert Sandberg.
Med kampanjen Modern Day Viking Soul vill Highland Park gestalta sin positionering som ”The Orkney Single Malt with Viking Soul”. Detta gör de genom att lyfta dagens moderna vikingar – personer som vågat gå sin egen väg och haft modet att segla ut på okänt vatten för att nå sina drömmar. I två filmer får vi följa Salong Betongs grundare Daniel Beijner och den unga stjärnkocken Robert Sandberg, som båda representerar den vikingasjäl som är synonym med Highland Park.
Q&A:
Vilken historisk person skulle du helst ta en drink med?
– Bob Marley.
Vilken nutida känd person skulle du helst ta en drink med?
– Pratar vi whisky så blir det bli med Näääk.
Vad är din största drivkraft?
– Rädslan att hamna på noll.
Vad gör dig till en modern day viking soul?
– Jag går min egna väg och är inte rädd för motgångar.
Varför ville du samarbeta med Highland Park?
– Det är ett varumärke som är genuint som gör en produkt jag gillar. Jag gillar äktheten och kvaliteten i hantverket.
Favoritdrink med Highland Park?
– Skapade tillsammans med Higland Park en drink vi kallar ”Orkney old fashioned”, det är en old fashioned med en en aning honung.
Hur började din resa med salong betong?
– Min bästa vän och kompanjon behövde ett jobb, så vi skapade ett. Vi startade från ingenting.
Har attityden till tatueringar förändrats sen ni drog ingång?
– Absolut, till det bättre. Vi klev in i en bransch som var helt förlegad och körde rakt in som en ångvält.
Hur nära hänger tatueringar och stil ihop?
– Men ganska nära skulle jag ändå säga.
Är tatueringar mode?
– Jag tycker absolut att tatueringar är mode, det har blivit mer av en accessoar.
Finns det några fördomar om tatuerade skäggiga män?
– Säkert men döm inte boken på dess omslag.