Skjortor för livet

Johan Magnusson  |  Publicerad 2010-03-23 15:16  |  Lästid: 2 minuter
Bild 425916
Eton vill inte längre bara göra skjortor för kostymkillen. Den nya linjen 507 71 som släpps i höst är ett steg på vägen mot att vara ett komplett lifestylemärke med skjortor i fokus – och vi har bilderna på hur det ska gå till.
I 507 71 ger Etondesignern Sebastian Dollinger sig själv fria tyglar att skapa de skjortor han inte kunnat designa tidigare, då märkets utpräglade businessinriktning satt stopp. En chans han inte varit sen att ta:
– För att ta ett exempel älskar jag grunge och då spelar det inte så stor roll om det är trendigt eller inte, eftersom vi tycker att trender är ganska ointressanta, säger Sebastian Dollinger under en kollektionsgenomgång i morse.
Passformen i de nya skjortorna är visserligen smal, men inte tight, och materialen i premiärkollektionen är främst bomull, tvättad bomull, twill, flanell och tunn denim.
507 71-skjortorna kostar genomgående 1 500 kronor och kommer bland annat säljas på Grandpa, Herr Judit, Three by One och NK Herrtrend. 
Bild 425917
Skjorta från Eton 507 71.
Bild 425918
Bild 425919
Bild 425920
Bild 425921
Etondesignern Sebastian Dollinger. Foto: Olof Enckell.
 
Varje kollektion från den nya linjen kommer till en början alltid bestå av tolv olika skjortmodeller och King kan redan nu avslöja att det här bara är början – fler nya Etonlinjer är på gång för att alltså kunna bli ett komplett skjortmärke.
Och till sist: Namnet? 507 71 är märkets hemort Gånghesters postnummer.
Dela på Facebook
Tweeta