Skjortor in i minsta detalj

Otaliga mil tillsammans i bil – det var vad som krävdes för att de båda klädförsäljarna Per Keberg och Ramzi Laarif skulle få idén att starta ett eget märke. Valet föll på skjortor och deras nya märke Savvy Citizen satsar på aggressiv elegans.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2011-01-18 10:07  |  Lästid: < 1 minut
Bild 425087

 

Under förra året kom Savvy Citizens första produkter ut i butik – och sålde slut direkt. Som vanligt var det detaljerna som gjorde helheten.

– Vi arbetar stenhårt med siluetten, och satsar på att skapa innovativa detaljer som är aggressiva, men samtidigt eleganta – nytänkande men ändå klassiska. Samtidigt är ju skjortan numera en självklarhet för killar, nästan som den nya t-shirten, förklarar Per Keberg framgången.  

 

Nästa steg mot skjortherravälde för Savvy Citizen blir en serie med kortärmade modeller, som finns i en butik nära dig till våren.

Bild 425088
  
Bild 425089
 
Bild 425090
 
Mellan 700 och 800 kronor får du lägga för en Savvy Citizen-skjorta. De på bilderna säljs inom kort på Awesome Rags och ETC i Stockholm, Equipe i Göteborg, nelly.com och cirka 40 andra butiker runtom i landet.

Dela på Facebook
Tweeta