Skönhetsmärket Obayaty öppnar pop up-butik i Stockholm

Pontus Frankensteins hajpade bolag slår upp portarna i Biblioteksstan lagom till julruschen.

Det svenska skönhetsmärket Obayaty, som tidigare i år tilldelades utmärkelsen Årets innovatör i King, har genom sitt unikt utvecklade skönhetsprodukter för män rönt framgångar internationellt sedan lanseringen under 2024 och hyllats av tungviktare som GQ och Men’s Health.

Under december månad slår varumärket upp dörrarna till en pop up-butik i shoppingdistriktet Biblioteksstan i Stockholm. Pop up-butiken på Mäster Samuelsgatan 6 är avskalad och industriell och kröns av ett bord i masurbjörk i design av konstnären Simon Skinner.

– Obayaty frodas i brytpunkten mellan skönhet, lyx och välbefinnande. Vår utveckling bygger på att vi ständigt arbetar med män som inspirerar oss. När vi fick en möjlighet att introducera vårt varumärke i Stockholm är det helt i synk med vår ambition att inleda en dialog kring manlig skönhet med en medveten publik, säger grundaren Pontus Frankenstein.
Läs vår stora intervju med Pontus Frankenstein här.
