Skönhetsmärket Obayaty öppnar pop up-butik i Stockholm

Pontus Frankensteins hajpade bolag slår upp portarna i Biblioteksstan lagom till julruschen.

Joel Ågren | Foto: Mikael Olsson.  |  Publicerad 2024-12-12 14:03  |  Lästid: 2 minuter

Det svenska skönhetsmärket Obayaty, som tidigare i år tilldelades utmärkelsen Årets innovatör i King, har genom sitt unikt utvecklade skönhetsprodukter för män rönt framgångar internationellt sedan lanseringen under 2024 och hyllats av tungviktare som GQ och Men’s Health.

Foto: Mikael Olsson.

Under december månad slår varumärket upp dörrarna till en pop up-butik i shoppingdistriktet Biblioteksstan i Stockholm. Pop up-butiken på Mäster Samuelsgatan 6 är avskalad och industriell och kröns av ett bord i masurbjörk i design av konstnären Simon Skinner.

Foto: Mikael Olsson.

– Obayaty frodas i brytpunkten mellan skönhet, lyx och välbefinnande. Vår utveckling bygger på att vi ständigt arbetar med män som inspirerar oss. När vi fick en möjlighet att introducera vårt varumärke i Stockholm är det helt i synk med vår ambition att inleda en dialog kring manlig skönhet med en medveten publik, säger grundaren Pontus Frankenstein.

Läs vår stora intervju med Pontus Frankenstein här.

Foto: Mikael Olsson.
Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2024-12-13 00:08