Solglasögon från Tofta till Tylösand

Genom att bära deras glasögon som en snygg accessoar vill E&E Glasses locka fram nörden i oss. När de nu lanserar en solglasögonkollektion väcker de sommarkänslor så det står härliga till. Till budgetpris!

Johan Magnusson  |  Publicerad 2010-05-10 13:28  |  Lästid: < 1 minut
Bild 425767
Varför inte använda glasögon för att det är snyggt och inte på grund av synfel? tänkte Umeåduon Erik Johansson och Emilia Lindmark och gjorde slag i saken i höstas när de började producera oslipade glasögon under egna märket E&E Glasses. Det går visserligen att sätta in riktiga glas i dem, men den ursprungliga tanken är lika mycket att våga använda dem som en snygg accessoar, och ha råd (priserna ligger mellan 400 och 800 kronor) att köpa flera olika att variera sig med. 
Lagom till sommaren är det dags för en kollektion solglasögon där modellerna fått sina namn från svenska sommarparadis, såsom Tofta, Tylösand och Marstrand, kostar mellan 300 och 700 kronor och bland annat säljs på Kii, Grandpa och i den egna webshopen. Om du som vi ogärna köper solglasögon i en webshop utan möjlighet att prova dem gläds du säkert över att märket inom kort erbjuder möjligheten att prova deras modeller online med hjälp av en webcam.
Bild 425768
Bild från E&E Glasses presentation av den nya solglasögonkollektionen. Från vänster: Två gånger Sandhamn (599 kronor) och Bettnes (499 kronor).
Bild 425769
Tylösand (699 kronor).
Bild 425770
Tofta (299 kronor).    
Men, är inte loggan lite lik ett visst italienskt modemärke?
– Det kan jag hålla med om. Det är inget medvetet utan snarare omedvetet, genom att den följt med under uppväxten och ”&”-tecknet passade bra när vi ville visa att vi är en duo bakom märket, säger Erik Johansson.
Dela på Facebook
Tweeta