Solo byter om

Redaktionen  |  Publicerad 2008-02-27 12:49  |  Lästid: < 1 minut
Bild 427833
Solos nya logga.
Den uppmärksamme stockholmaren har märkt att Solo-butiken vid Norrmalmstorg (där jeansuppviken nådde skrevhöjder på personalen under den mest hysteriska rådenimperioden på 90-talet) har varit under ombyggnad en tid. Nu är bygget klart och det nya Solo är färdigt att presenteras. Och det är inte bara skalet som är nytt – även sortimentet har fått sig en ordentlig uppfräschning. Och det kommer märkas i alla landets butiker.
– Nya märken för kille är Kato, Studio Dártasan, Lost Souls, Our Legacy, YMC, Dr. Romanelli, Studio Zero och Stansfield berättar Dennis Trennestam, managing director på Solo.
Självklart är jeansen fortfarande i fokus.
– Vi gör några co-labs, tagit fram tvättar eller modeller tillsammans med Acne, S.B.U och Ijin.
Tills för ett år sedan ägdes Solo av Rnb, som istället köpte brakförlusten JC. Nu ägs butikskedjan av företagsgruppen Varner, som även äger bland annat Dressman.
– Det är två helt olika företagskulturer med olika värderingar, med Varner som ny ägare så har Solo fått alla förutsättningar att lyckas långsiktigt med det man nu påbörjat, förklarar Dennis diplomatiskt.

Av: Text: Erik Gripenholm

Dela på Facebook
Tweeta