Solo expanderar

Nu kan vi berätta att modebutikskedjan går från åtta butiker till tio när Gallerian i Stockholm och Kupolen köpcentrum i Borlänge berikas med Solobutiker.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2010-11-01 11:59  |  Lästid: < 1 minut
Bild 425260

 

Nästan 30 år har gått sedan den första Solobutiken öppnade i Göteborg och under hösten expanderar jeans- och klädesmeckat ytterligare.

 

Solos marknadschef Sebastian Hellström, varför väljer ni att öppna fler butiker just nu och varför just i Gallerian och Kupolen?

– Vi har haft en fantastisk utveckling det senaste året och därför sökt nya lokaler sedan i somras. Nu dök dessa lägen upp och det är vi enormt glada för – det är fantastiska handelsplatser.

 

De egna märkena  Made in the Shade och These Glory Days kompletteras precis som i de övriga butikerna av en rik flora av andra varumärken (bland annat Acne, Our Legacy, Polo Jeans, Wrangler och Wrangler Blue Bell, Adidas, Replay, Denim Demon, Diesel, Double-M, Edwin, Lee och Lee 101, Levi’s, Nudie, Tiger Jeans, Uniforms For The Dedicated och Neuw i de 130 (Gallerian) respektive 180 (Kupolen) kvadratmeter stora butikerna.

 

Vilka är de nya butikernas tre bästa köp?
– Jag har så mycket tips att ge dig att det inte ryms här. Se Shoppingguiden vi gjorde med erKing eller kom och hälsa på oss när vi öppnar torsdagen den 11 november i Gallerian eller den 25 november i Borlänge, så lovar vi att visa allt från höstens kollektioner, avslutar Sebastian Hellström.

Dela på Facebook
Tweeta