Svensk duo gör kalsongrevolt

Kalsongmarknaden präglas av färgstarka, skrikiga modeller. Nya varumärket SimonSays vänder sig till de som i stället efterfrågar ett klassiskt formspråk och bekväm passform.
Sean Verner-Hansen och Peter Reuterwald är båda riktiga modebranschrävar och har nu satt tänderna i vad de själva har saknat – välgjorda, klassiska och smakfulla kalsongmodeller.
– Vi saknade ett alternativ med en internationell känsla till de färgglada och mönstrade underkläder som fanns på marknaden, säger grundarna.
Kalsongerna tillverkas av erkända leverantörer i borstad bomull med en bekväm resår för en medveten konsument. Enkel och stilren design i vit färg, menar de, är inte detsamma som tråkigt.
– Vi vill förmedla glädje och en dos sex, alltid med hjärta, hjärna och skrev i fokus.

Höstens modeller finns ute nu på Focus i Stockholm och www.zoovillage.com. I januari släpps tre nya – briefen Jones, trunken Fellman och boxerkalsongen Joe – i färgerna vitt, svart och blåmelange med en smakfullt invävd logotyp. Priser mellan 220 och 250 kronor.