Sverige-aktuella Saint Jhn blir nya ansiktet utåt för HUGO

Rapstjärnan frontar tyska företagets nysatsning.

HUGO har tagit ett rejält omtag på sistone och tagit fram en ny, modern, identitet som fokuserar på en ung och global publik. Som en led i det arbetet har företaget bland annat uppdaterat sin logotyp och anlitat namn som Future, Kendall Jenner och Hailey Bieber i en stor reklamkampanj, fotad av legendariske svenska stjärnfotografen Mikael Jansson. Nyligen har man också samarbetat med märken som A Bathing Ape och Russell Athletic. Företagets nya färdrutt leds av företagets nya vd Daniel Grieder och ambitionen är att dubbla försäljningen till 2025.
Ansiktet utåt för höstens kampanj är Saint Jhn som förutom att ha toppat listor världen över har skrivit låtar tillsammans med Kanye West, samarbetat med Beyonce och gått på catwalken för Gucci. Remixen på hans singel Roses från 2016 landade på toppen av Billboard-listan med över 200 miljoner Youtube-klick, över tre miljoner Tiktok-klipp och över en miljard streams på Spotify (!). Den 23 augusti spelar han också på Fållan i Stockholm.

I företagets höstkollektion hittar du denim, företagets nya monogram som hittas på allt från luvtröjor till skor samt skarpa stänk av företagets signatufärger: rött, svart och vitt.
I våras öppnade företaget också sin flaggskeppsbutik på Norrmalmstorg i Stockholm på nytt. Med över 500 kvadratmeter fördelat på två våningar är företagets Stockholmsbutik en modebjässe där du ska hitta allt från företagets klassiska kostymer och skräddade plagg till underkläder och skor till den djärva och lekfulla kollektion man lanserar inför hösten.
Kolla in HUGOs höstkollektion på hugoboss.com.