Three by one – Nytt jeanshak för denimälskare

Redaktionen  |  Publicerad 2010-02-26 12:20  |  Lästid: 2 minuter
Två killar som verkligen har stenkoll på det här med denim har slagit sina kloka huvuden ihop och öppnat en renodlad jeansbutik- Three by one– på Jakobs Torg i Stockholm.
 
Det är Dennis Trennestam, tidigare Vd för Solo, och Wrangler’s förra produktchef Jonas Rådberg som står bakom butiken. De mixar favoriter som Nudie, Acne, Levi’s och Edwin och kommer även att ta hem varumärken som aldrig tidigare funnits i Sverige. Fokus ligger på jeans men det finns även ett bra skoutbud från märken som ShoFolk och TST Footwear.
 – Konceptet är drivet av vår förkärlek till historik, hantverk, kvalité och tradition mixat med en ny approach till gamla sanningar, säger Dennis Trennestam.
Hur skiljer sig er butik jämfört med andra jeansbutiker?
 – Vi vill återinföra jeanshyllan. Ett svenskt jeanskulturfenomen på utdöende. Vi vill även kunna erbjuda en bredare varumärkesflora.
Varför jeans?
 – Jeans är alltid aktuellt på grund av sin ständiga närvaro historiskt sett inte bara inom mode utan även inom kultur och politik generellt. Jeansen befinner sig alltid på barrikaderna kan man säga. Dessutom är det få plagg som åldras med sådan värdighet som ett par jeans.
Butiken ligger på Jakobs Torg med grannar som Kungliga operan och Kungsträdgården och snart kommer man också kunna handla via webbshopen threebyone.com
För de ovetande grundas namnet Three by one på en fackterm för den twillkonstruktion som utgör själva jeanstyget.
 Bild 426050
 Bild 426051Bild 426052

Av: Mindy Frennesson

Dela på Facebook
Tweeta