Tiger Man får ny designer

Redaktionen |
Publicerad 2007-10-18 09:58 |
Lästid: < 1 minut

Tigers nya designteam, fr v: Maria Östblom (dam), Sofia Jönsson (jeans), Johan Schalin (jeans), Christian Lippich (herr), Erika Eklund (dam) och Ronnie McDonald (herr).
Tiger har anställt ett helt nytt designteam, vilket innebär att även linjen Tiger Man får ny designer. Han heter Christian Lippich, 35, och kommer närmast från ett designjobb på St. John Knits i Los Angeles. Nu tar han över designpennan tillsammans med Ronnie McDonald.
Grattis till nya jobbet!
– Tack så mycket. Det känns jättebra. Efter att ha varit borta i fem år känns det bra att komma hem och få jobba med ett så kul varumärke som Tiger of Sweden. Det känns modernt och kvalitativt.
Vad har du gjort innan?
– Jag pluggade modelinjen i Borås och därefter två år i London vid Royal College of Art. Sen jobbade jag för Björn Borg i två år innan jag stack till USA och St. John Knits i Los Angeles.
Vad kommer du att ta med dig från USA till Sverige?
– Helhetssynen. I Sverige har vi har en tradition av att se på enskilda plagg istället för hela kollektioner. Det ska jag ändra på.
Hur kommer Tiger Man att se ut om ett år?
– Det kommer att bli ännu mer modernt, genomarbetat och – som jag nämnde innan – ett större helhetstänk. Men vi kommer fortfarande att vara ett brett märke.
Hur klär du dig själv? Och nej, du får inte välja Tiger.
– Jag gillar YSL, gärna kombinerat med lite Dior och ett par jeans från amerikanska Earnest.
Du har varit borta ett tag från Stockholm. Är det något som har ändrats?
– Allt! Allt har ändrats. En massa nya märken har dykt upp och Stockholm idag känns som en otroligt schysst grund att stå på när man jobbar med mode.
Mode för män i Sverige om ett år. Hur ser det ut?
– Det är mer vardagsdressat. Jeansen har försvunnit allt mer och vi är mer uppklädda – på ett schysst och avslappnat sätt.
– Tack så mycket. Det känns jättebra. Efter att ha varit borta i fem år känns det bra att komma hem och få jobba med ett så kul varumärke som Tiger of Sweden. Det känns modernt och kvalitativt.
Vad har du gjort innan?
– Jag pluggade modelinjen i Borås och därefter två år i London vid Royal College of Art. Sen jobbade jag för Björn Borg i två år innan jag stack till USA och St. John Knits i Los Angeles.
Vad kommer du att ta med dig från USA till Sverige?
– Helhetssynen. I Sverige har vi har en tradition av att se på enskilda plagg istället för hela kollektioner. Det ska jag ändra på.
Hur kommer Tiger Man att se ut om ett år?
– Det kommer att bli ännu mer modernt, genomarbetat och – som jag nämnde innan – ett större helhetstänk. Men vi kommer fortfarande att vara ett brett märke.
Hur klär du dig själv? Och nej, du får inte välja Tiger.
– Jag gillar YSL, gärna kombinerat med lite Dior och ett par jeans från amerikanska Earnest.
Du har varit borta ett tag från Stockholm. Är det något som har ändrats?
– Allt! Allt har ändrats. En massa nya märken har dykt upp och Stockholm idag känns som en otroligt schysst grund att stå på när man jobbar med mode.
Mode för män i Sverige om ett år. Hur ser det ut?
– Det är mer vardagsdressat. Jeansen har försvunnit allt mer och vi är mer uppklädda – på ett schysst och avslappnat sätt.
Av: Text: Anders Olsson