Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv

Mycket nytt och snyggt från Tommy Hilfigers nya jeanskampanj. Se kollektionen här.
Tommy Hilfigers nya jeanskampanj utspelar sig på gatorna i New York, där fotografen Clara Balzary har plåtat olika up-and-coming artister som Lolo Zouaï, Kilo Kish och Saba.
Den nya vår- och sommarkollektionen ska anspela på varumärkets musikarv och vill enligt märket själva lyfta passionen och drivkraften hos nästa generation av musikaliska talanger.

Kollektionen hyllar varumärkets rika denimarv och återupplivar klassiska modeller. I samligen syns bland annat överdimensionerade Oxford-skjortor, randiga t-shirts och poppande färger i kombination med den klassiska Tommy Hilfiger-flaggan i oväntade placeringar.
Vi ser även favoritsilhuetter som de avsmalnande jeansen som ska ha tillverkats av återvunnen bomull med en eko-tvätt där det används mindre vatten, mindre kemikalier och där mindre energi förbrukas.
Kollektionen finns nu i utvalda Tommy Hilfiger-butiker och på deras hemsida.
Se fler bilder från kollektionen här:






