Lättare båge

Klassiska Clubmaster i nya versioner plus en kampanj av snyggare snitt – vi synar de senaste vårnyheterna från Ray Ban.


Clubmaster-modellen introducerades på femtiotalet och blev snabbt populär inom såväl kultureliten som hos medborgarrättskämpar. Senaste årens romantiserande retro-trender har gjort att Clubmaster i olika färg på nytt prytt åtskilliga näsor världen över.
Med nya Clubmaster i aluminum vill Ray Ban skruva till en av sina mest klassiska bågar på ett mer futuristiskt sätt. Ray Ban Clubmaster i aluminum kommer att finnas i butik från och med juni medan den första vikbara varianten får vänta till september.
Glasögonjätten har också hamnat i hetluften tack vare en av vårens mer ambitiösa kampanjer som firar företagets 75-årsjubileum. Nya ”Never Hide” fotades på olika platser i Kalifornien i november förra året av fotografen Mark Seliger och stylades av Oscarnominerade Colleen Atwood.
Budskapet är att våga uttrycka sig själv fritt och kommunicera sin tro och personlighet. Handlingar är starkare än ord, menar Ray Ban, och även om det idealistiska tugget låter väldigt PR-mässigt finns verklighetsanknytning med frontfigurerar som Malcolm X bland legendariska Ray Ban-ambassadörer.
