Välsorterad vintage


En odödlig klassiker: pilotbågar från Ray-ban.
Du har letat i månader efter den där 50-talsklockan från Girard-Perregaux som skulle komplettera din look perfekt, men vem har tid att kolla igenom tusentals annonser på Ebay som till nittio procent består av direktimporterade plastklockor från Hong Kong? Det är här företagsidén bakom Got to get – att samla kvalitetsvintage på ett ställe – tar sin början, som är ett initiativ från Christofer Ferreira Gomes, Smith Reklambyrå samt Rodeo Magazine.
– Det saknas en plats på internet där personer som är intresserade av vintage och kvalitativ secondhand kan mötas och hitta bra grejer, det är den platsen Got to get vill skapa, säger Christofer Ferreira Gomes, vd för företaget.
Sajten riktar sig till vintageintresserade män och kvinnor samt till företag som sysslar med secondhand. Med butiker som den välrenommerade secondhand-hörnan Herr Judit i Stockholm på listan över samarbetspartnerns har sidan fått en utmärkt start. Med en snygg och enkel webbsida och ett löfte om att moderera annonserna för att sortera ut kopior och andra lågkvalitativa artiklar samt avskräcka bluffare vill Got to get konkurrera med kvalitet snarare än kvantitet gentemot de stora auktions- och annonsbolagen.
Redan ett par månader in i sin existens har bolaget blivit störst i Sverige på vintagemöbler och med 79 vintagebutiker på sin lista och tusentals annonser i kategorier, som varierar från smycken och kläder till bilar och heminredning, kan man inte säga annat än att de har lyckats väl.
Hitta drömklockan och mycket annat på www.gottoget.se.

På sajten hittar du bland annat glasögon…

… och stiliga portföljer. Som den här, från Bofors.
Av: Adam Alsén