”Vi tröttnade på rutmönster”

Oskar Ödling, marknadsansvarig för Another Shirt Please, om varför de har startat ett renodlat skjortmärke.

Varför ska man köpa en skjorta från er?
– Enkelt – du värderar och prioterar kvalitet och passform istället för att bara köpa ett märke. Du ska också köpa en skjorta från oss om du är trött på rutiga mönster.
Ni är ett relativt nytt svenskt skjortmärke, behövs det verkligen?
– Inte nu längre (skratt). De enda renodlade skjortmärkena som finns idag, som Stenströms och Eton, står för något helt annat – de gör businessskjortor med kontrasterande kragar, som jag lovar att ni aldrig kommer att se i våra kollektioner.
Hur ser er designfilosofi ut?
– Keep it simple. Utan att vara tråkig så klart. Vi försöker inte hitta på en ny krage eller lägga in kontrasterande färgkragar. Det bästa betyg vi kan få är att man känner igen vår skjorta på enkelhet och bra kvalitet.
Hur matchar vi dem?
– Vi ger dig skjortan och vad du vill ha till den är helt upp till dig.
Vem skulle du helst se i skjortorna?
– Hank Moody i Californication. Men eftersom han är en fiktiv karaktär säger jag Thom Yorke i Radiohead.


