Weekdays nya vintage

Redaktionen  |  Publicerad 2010-03-03 16:21  |  Lästid: < 1 minut

Butikskedjan hakar på second hand-trenden och nylanserar sitt vintagekoncept.

 

 Bild 426035
Med sju svenska butiker och ytterligare fyra i Danmark och Tyskland känns tiden avlägsen när Weekday var en second hand-butik på Lilla Essingen i Stockholm som hette Weekend och bara hade öppet på helgerna. Men under alla framgångsår har second hand-kläder varit ett givet inslag i butikerna och i det nya konceptet Weekday Vintage, som byts ut varje månad, är alla plaggen unika och handplockade från Frankrike och Storbritannien.

 

Varför gör ni den här satsningen nu?

– Vi har alltid sett second hand-kläderna som ett viktigt komplement till det övriga sortimentet, men har nu spetsat till utbudet för att få ut mer trendbetonade och moderna plagg i butikerna, säger Weekdays inköpare Sara Mårtensson.

 

Weekdaybutiken på Drottninggatan i Stockholm kommer även i fortsättningen ha flest second hand-plagg för killar (cirka 400 stycken), medan de övriga butikerna har mellan 50 och 300 stycken i utbudet.Bild 426036

Weekday Vintage, S/S -10.
 
 
Johan Magnusson
Dela på Facebook
Tweeta