Blugiallo öppnar nytt modekoncept i Stockholm – blir granne med Riche
Svenska varumärket Blugiallo har på kort tid blivit en storfavorit bland kostymbärare. Nu öppnar företaget ett inspirerande showroom i centrala Stockholm.
Blugiallo är den moderna och snabbfotade uppstickaren i den annars så konservativa kostymvärlden. Med bra digitala lösningar och överkomliga priser gör det Boråsbördiga varumärket högkvalitativa och måttsydda kläder, baserade på klassisk italiensk skräddarkonst, för såväl dam som herr.
Nu slår företaget upp dörrarna till sitt nya hem och showroom Två Trappor, ovanför klassiska Riche i centrala Stockholm, med ambitionen att bli en mötesplats för mer än bara kläder.
– Det har alltid varit en dröm för oss att skapa ett Blugiallo-hem, snarare än en klassisk butik eller ett showroom. Med Två Trappor har vi skapat en plats där design, inredning och arkitektur är en direkt spegling av vilka vi är och vad som inspirerar oss. Vårt nya hem är en plats där alla härliga personligheter vi möter, oavsett om de är befintliga eller nya kunder, ska kunna känna sig som hemma, säger företagets ena grundare Alexander Moström.
Blugiallos showroom, som tidigare låg på Artillerigatan på Östermalm, huserar på 115 kvadratmeter på Birger Jarlsgatan 2, två trappor upp. Utöver det fysiska showroomet i Stockholm och hemstaden Borås kommer Blugiallo även fortsättningsvis att erbjuda måttagning och försäljning online där man genom varumärkets digitala tjänst får sina mått utan fysisk assistans.
Blugiallo grundades 2016 i Borås av Alexander Moström och Daniel Apler. På investerarlistan finns flera tunga namn, inklusive Boråsprofilerna Paul Brunngård och Anders Jacobson, som även sitter i bolagets styrelse, samt grundaren av Collector Bank, Lena Apler.