Diplo om att fronta Calvin Kleins kampanj: ”Jag tror verkligen att jag har peakat nu”

40-åriga Diplo är ansiktet utåt för underklädesmärket nummer ett i höst. För King berättar en av världens största dj-stjärnor om vad som egentligen är sexigt, att vara en sarkastisk supermänniska och synen på filtersjukan på sociala medier.

Marlon Appelgren  |  Publicerad 2019-08-13 13:48  |  Lästid: 3 minuter

Det är den tiden på året igen. Tiden då det blivit dags för hela världens favorit-underklädesmärke att blåsa ut till våra gator och skärmar med bilderna från sin stundande höstkampanj. Som i sedvanlig ordning frontas av ett och annat stornamn och som ska lyckas sno uppmärksamheten från den ungdomliga modeskaran från världens alla hörn.

Calvin Kleins höstkampanj ska hylla två helt olika sätt att visa sensualitet på. Varumärket vill sudda ut gränserna mellan den offentliga, mer poserande bilden av sensualitet och en privat, nedtonad och en mer ofiltrerad verklighet. Kampanjbilderna, som du kan se nedan, är därför väldigt tydliga i kontrasten mellan de två sätten av visa sensualitet på. Fokus blir därmed att hylla båda dess sidor om hur man kan porträttera sensualitet, både den traditionella men även en nyare och mer ofiltrerad sida.

Kampanjen frontas bland annat av supermodellerna Naomi Campbell, Bella Hadid och NFL-proffset Odell Beckham. Även dj-stjärnan Diplo är med som frontfigur, och när han möttes av beskedet att han skulle vara ansiktet utåt för en av världens största modekampanjer kunde han inte tro att det var sant.

"När Calvin Klein frågade mig om jag ville vara en del av deras nya kampanj så trodde jag att de hade blandat ihop mig med någon annan. Jag dubbelkollade det med min agentur, vars senaste förfrågan till mig hade varit om jag ville spela Colonel Sanders i en KFC-reklam", skriver han på sin Instagram.

Men även om han trodde att han skulle spela gubben som startade KFC så blev verkligheten lite annorlunda. En reklamkampanj som för det mesta frontas av 20-någonting-åriga stilpionjärer – och vars syfte är att fånga in känslan av ofiltrerad, äkta ungdomskultur – har nu valt att svetsas samman med den 40-åriga dj-stjärnan. Som däremot inte ser ut att ha ett hårstrå att skämmas över när kläderna åker av för plåtning. King fick turen att fånga upp stjärnan mitt i modejippot för en liten frågestund.
– Jag tror verkligen att jag har peakat nu… såvida jag inte får ett samtal från Calvin Klein att göra en ny kampanj.

Se alla produkter från kollektionen här

Huruvida varumärket väljer att samarbeta med artisten igen i framtiden får vi förstås lämna därhän. Men att vara ansiktet utåt för samma kampanj som supermodellerna Naomi Campbell och Bella Hadid, för att bara nämna några, borde duga som något slags bevis på att man glänser både invändigt som utvändigt. Calvin Klein har nämligen inte bara stirrat sig blinda på tighta midjor och inoljade magrutor i sin höstkampanj. Man har även lagt fokus på att plocka fram en grupp djärva personligheter självförtroende visar en ny, livlig idé av ofiltrerad sensualitet. Något som dj-stjärnan till hög grad kan relatera till när han får frågan om vad som är snyggast av något som är perfekt polerat eller ofiltrerat.
– Ofiltrerad! Jag kan bara relatera till den typen av människa. Om jag kan komma igenom alla filter och hitta kemi med den personen – sexigare blir det inte.

Vad får dig att känna dig sexig?
– Självförtroende. Det krävs arbete, att ha självkänsla och att även kunna projicera det till andra. Att alltid försöka vara den bästa versionen av sig själv, det är sexigt.

Hur olika är ditt offentliga och privata jag?
– I början var dem väldigt olika! Men ju äldre jag blir, ju mer har dem blivit till en och samma sarkastiska supermänniska.

Vad är ditt favoritplagg från kampanjfotograferingen?
– Fan, alltså, jag var tvungen att klä av mig alla kläder när jag kom dit, sen fick jag tillbaka dem när jag lämnade fotograferingen! Men allvarligt talat, jag älskade allt.

Calvin Kleins nya underkläder finns tillgängliga på varumärkets hemsida.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2019-08-14 17:21