Fransmännens älsklingschampagne blir billigare för dig

Vad passar bättre än att fira ett 35-årsjubileum med att släppa en ny grafisk design och sänka priset?

Johan Magnusson  |  Publicerad 2011-10-07 09:03  |  Lästid: 1 minut
Bild 429746


I samband med nämnda jubileum byter champagnehuset Nicolas Feuillatte namn på Blanc de Blancs till Brut Chardonnay och sänker priset med 40 kronor till 299 kronor. Den nya storsatsningen beskrivs som en torr, fruktig och frisk årgångschampagne och tillverkas helt på chardonnaydruvor.

– Svenskars champagnekonsumtion har tredubblats sedan 90-talet och vi ser att försäljningen kommer att fortsätta öka i framtiden”, säger Erik Hultberg, vd på Philipson Söderberg och svensk representant.

 

Nicolas Feuillatte är Frankrikes mest sålda champagne och den tredje största producenten i världen och även svenskarna har lärt sig att uppskatta den.
– De senaste tio åren har försäljningen av Nicolas Feuillatte ökat markant. En del av framgången ligger i att folk generellt har blivit bättre på att unna sig champagne, och inte bara till fest. Detta gäller även Sverige och då passar det bra att vi kan erbjuda Brut Chardonnay till ett ännu bättre pris, säger Marie Vorstermans, Export Area Manager på Nicolas Feuillatte.

 

Art. nr.: 7592.

Dela på Facebook
Tweeta