Svenska kalsongkungarna CDLP presenterar årets badbyxor – gjorda av havsskräp

Färska siffror visar att svenska kalsongbolaget CDLP går som tåget. Det firar varumärket med en färgsprakande badkollektion.

Rasmus Blom  |  Publicerad 2022-04-15 12:42  |  Lästid: 2 minuter

I veckan kunde CDLP presentera siffror som visade att fjolåret var en braksuccé för det svenska underklädesmärket. Företaget, med grundarduon Andreas Palm och Christian Larson i spetsen, lyckades nästan dubbla omsättningen under 2021 vilket torde glädja den kändistäta ägarlistan som består av Oscarsvinnaren Alicia Vikander, modeprofilen Emilia de Poret, Klarnagrundaren Niklas Adalberth, näringslivsdrottningen Cristina Stenbeck och Hollywoodregissören Johan Renck.

Nu kan CDLP även dra upp ridån för 2022 års badbyxor. Den här säsongen får de tidigare färgerna svart, vit och marinblå sällskap av safirblå, jadegrön, lilarosa, ultraviolett och mintgrön. Badbyxorna kommer i allt från lågt skurna briefs till längre shorts och är tillverkade i Econyl som är en italiensk nylonfiber skapad av skräp från haven. Alla modeller kommer i en badväska som är tillverkad av överblivet material.

Som alltid när det gäller CDLP presenteras kollektionen med en fantastisk kampanj (medgrundaren Christian Larson är trots allt en prisbelönt fotograf) som frontas av starka karaktärer på stränderna i Sydafrikas huvudstad Kapstaden.

Den nya badkollektionen släpps den 28 april hos välsorterade lyxåterförsäljare som Matchesfashion, Mr Porter och Ssense, samt i CDLP:s egen butik.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2022-04-15 12:42