Träna som Petter

I King nummer tio visar den alltid vältränade Petter lyxigt sportmode. Vi passade på att fråga honom hur han lägger upp sin träning.

Redaktionen  |  Publicerad 2007-11-14 13:57  |  Lästid: 1 minut
Hur tränar du , Petter?
– Jag tränar alltid morgon, en timme varje gång. Normalt kör vi fyra gånger i veckan och kontrar hela tiden en muskel med motsatt, till exempel en variation av biceps och triceps.
Hur ser träningsschemat ut?
– Måndag, bröst och armar (superset). Tisdag, rygg och korsrygg, axlar, vader, smågrupper som nacke och underarmar. Onsdag ben. Fredag, bröst och armar igen.
Mage kör du varje dag.
Så gick Petter från 68 till 84 kilo

”Först av allt ville vi jobba upp en stark grundfysik och bra muskelvolym, stabilitet, symmetri och styrka. Sedan prioriterade vi om för att framförallt definiera fram muskulaturen och förbättra konditionen. Prioriteringarna ändras hela tiden beroende på vad som är de svagaste länkarna. Muskelgruppsindelningen beror på vad vi vill prioritera. Senaste tiden har vi kört mycket högintensiv träning med höga repetitionstal, ”superset” eller cirkelträningsupplägg.”
Mårten Nyhlén, Petters personlige tränare
Bild 429561

Backstage på Kings modejobb med Petter, ur King nr 10 2007.

Av: Text: Gustaf Oscarson

Dela på Facebook
Tweeta