50 Cent tjänar drygt en halv miljard på svensk pungpåse

50 Cent har blivit rik och slipper "die tryin'" på den oklara reklamen för svenska kalsonger. Det lyxiga underklädesmärket har patent på en smart "pungpåse".

Rasmus Blom  |  Publicerad 2015-06-12 12:11  |  Lästid: 2 minuter
50 Cent tjänar drygt en halv miljard på svensk pungpåse
50 Cent gör succé med svensk pengapung.

Curtis ”50 Cent” Jackson har designat en egen kollektion för det svenska underklädesmärket Frigo Revolutionwear. Kontraktet är värt 78 miljoner dollar, motsvarande 643,7 miljoner kr, vilket han avslöjade så här blygsamt i vintras:

I just did a deal for $78 million for underwear. What did you muthafuckas do today? Lllllllllooooolllllllllll #Boom #FRIGO

Ett foto publicerat av 50 Cent (@50cent)


 

I veckan lanserade han samarbetet genom att posta kalsongbilder på sig själv på Instagram. Men efter några bilder, som i ärlighetens namn fokuserade mer på hans rippade överkropp än på själva kalsongerna, tyckte Fifty att det fick vara nog och att fansen fått se tillräckligt.

– Det här är sista bilden tjejer, nu tar jag på mig kläderna igen, skrev 50 Cent på Instagram och bjöd på en "sista" överkroppsbild.

Frigo grundades av svensken Mathias Ingvarsson och kalsongerna innehåller en patenterad "pungpåse" som förhindrar svett och friktion och håller paketet på plats. I våras gick 50 Cent in som investerare i bolaget, tillsammans med producenten Timbaland och basketspelaren Carmelo Anthony.


– Från det att jag för första gången hörde talas om Frigo visste jag att jag ville vara en del av företaget, produkten är revolutionerande, sade 50 Cent i ett pressmeddelande.

Priset för rapparens Frigokalsong ligger på ca 100 dollar. Kollektionen innehåller även t-shirts och kommer att släppas till sommaren. Här är några av de bilder han lagt ut på Instagram – som sagt, väldigt lite kalsonger och väldigt mycket 50 Cent.

Ett foto publicerat av 50 Cent (@50cent)

Ett foto publicerat av 50 Cent (@50cent)


Ett foto publicerat av 50 Cent (@50cent)

Dela på Facebook
Tweeta