Zlatans nya parfymkampanj är något utöver det vanliga

Idag lanseras Zlatan Ibrahimović Parfums. Reklamkampanjen är skapad av ett team i världsklass och är, precis som allt annat med Zlatan, en imponerande upplevelse.
Storyn bakom doften förmedlas bland annat genom filmen ovan.
– Vår vision från start har varit att skapa ett högst personligt doftvarumärke tillsammans med Zlatan. Vi ville ge alla doftälskare och fans en doftlansering utöver det vanliga. Förutom en fantastisk doft, får man genom kampanjen ta del av Zlatans styrka och närvaro i produkten, säger Amazing Brands grundare Jessica Dersén och Marie Klockare Carlzon.

Kampanjen producerades på Luc Bessons Studio La Cité du Cinéma utanför Paris. Kampanjbilderna är fotograferade av Greg Harris (som tidigare jobbat med Alexander Wang, Interview, Jonathan Anderson, Dior med flera) och stylist var Azza Yousif (redaktör på Vogue Hommes International).
– Vi har skapat en stark egen visuell värld och vill visa en sida av Zlatan som ingen sett förut. Vårt jobb är att synliggöra Zlatans höga ambitioner och skapa en stark bild som inspirerar och gör Zlatan Ibrahimović Parfums till ett landmärke inom framtida varumärkesbyggande, säger Pontus Frankenstein, Creative Director.

I samband med släppet av kampanjen så lanseras även Zlatan Ibrahimović Parfums mycket ambitiösa Instagram-konto, @zlatanibrahimovicparfums (värt ett besök faktiskt). Med en horisontal scroll, bestående av 264 bilder, så berättas hela storyn om arbetet bakom Zlatan Ibrahimović Parfums och den första doften ZLATAN.

– Vi ville låta alla ta del av det gedigna arbete som ligger bakom Zlatan Ibrahimović Parfums och följa med på den två år långa resan behind the scenes. Med en horisontal scroll på Instagram får vi möjlighet att visa hela storyn på ett nytt och kreativt sätt, säger Marie Klockare Carlzon, Amazing Brands.